نقد و بررسی

بهترین برند های کارت گرافیک: بررسی و مقایسه «در سال 2023»

بهترین برند های کارت گرافیک

بهترین برند های کارت گرافیک کدام اند؟

شما در این مقاله با بهترین برند کارت گرافیک و رقبای آن در رتبه های 2 تا 5 طبق آمار های جهانی 2024 آشنا می‌شوید. برند ایسوس با بهترین عملکرد و امتیاز در بالای جدول قرار گرفته. در رتبه های بعدی برند های گیگابایت، EVGA ،msi و زوتک قرار دارند که در ادامه با تکنولوژی ها و برتری های هر برند نسبت باقی برند ها آشنا می‌شوید.

PowerColor و Sapphire، دو برند مطرح در زمینه کارت‌ گرافیک‌های مبتنی بر چیپست‌های AMD RADEON هستند. این دو برند به‌خاطر قیمت مناسب و عملکرد بالای محصولات خود، همواره مورد توجه گیمرها بوده‌اند. با این حال، ایسوس نیز به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو در زمینه کارت‌های گرافیک، همواره کیفیت ساخت خود را در سطح بالایی نگه داشته است. به همین دلیل، این برند همچنان یکی از گزینه‌های محبوب برای کاربران علاقه‌مند به کارت گرافیک‌های مبتنی بر چیپست AMD RADEON است.

بهترین برند کارت گرافیک

برای شما هم سوال شده که بهترین برند کارت گرافیک برای گیم در جهان کدام‌ است؟ حتما برای شما هم پرداخت هزینه های سنگین برای خرید کارت گرافیک گیمینگ سخته! اما اینکه ندانید چرا باید هزینه کمتر یا بیشتری نسبت به سایز برند ها پرداخت کنید، اشتباه بزرگیه. تفاوت برندهای کارت گرافیک در چیپست آنها نیست، بلکه در نحوه بهره‌وری از چیپست است. عواملی مانند سیستم خنک‌کننده، برق‌رسانی به چیپست، کیفیت ساخت و قابلیت شخصی‌سازی، در عملکرد کارت گرافیک تأثیرگذار هستند. شما باید بدانید تکنولوژی های اختصاصی هر برند چه تاثیری بر روی عملکرد کارت گرافیک شما و در نتیجه قیمت آن دارد. باید مطمعن شوید که مبلغی که می‌خواهید پرداخت کنید، پشتوانه ای دارد یا نه (گارانتی هر برند). ما در این مقاله تکنولوژی، کیفیت و گارانتی هر برند را بررسی کردیم تا برتری بهترین برند کارت گرافیک جهان رو نسبت به بقیه برند ها مقایسه کنیم.
اگر گیمر، طراح و یا رندرگیر مدل های سه‌ بعدی هستید، این مقاله شامل بهترین اطلاعات درباره بهترین کارت گرافیک های جهان در سال 2024 است.

میزان علاقه مخاطبان به بهترین برند های کارت گرافیک ها – بروز شده (تیر 1402)

بهترین برند کارت گرافیک

استناد به نظر سنجی cgdirector.com

پیشنهاد می‌شود جهت تکمیل اطلاعات خود در مورد کارت گرافیک ها، مقاله “کارت گرافیک چیست؟” را بخوانید…

اگه خسته شدی دیگه نخون !

شمارت رو بذار تا ما باهات تماس بگیریم و بقیش رو توضیح بدیم…

    1. "ASUS": انتخاب حرفه‌ای‌ها، قدرتمندترین کارت گرافیک‌ها

    ایسوس قطعا بهترین برند کارت گرافیک در جهان است. این کارت‌ ها دارای ویژگی‌ های بسیاری هستند که آنها را از دیگر کارت‌گرافیک ها متمایز می‌کند. یکی از ویژگی های مهم کارت گرافیک‌های ایسوس، تکنولوژی های خفن آن در بازی های رایانه‌ای است.
    بر اساس بنچمارک‌ها و نظرسنجی سایت CGDirector.com در سال 2024، ایسوس(ASUS) برند برتر در بین شرکت های سازنده کارت گرافیک در جهان است. 
    ما سعی داریم به شما این برتری نسبت به برند‌های دیگر را خیلی دقیق توضیح بدهیم.

    برند ایسوس، بهترین برند کارت گرافیک جهان- کامپیوتر میلادنور
    • ASUS TUF Gaming RTX™ 4090 24G OG OC Edition
    • ASUS ROG Strix LC Radeon RX 6900XT 16GB OC Edition
    برند ایسوس، بهترین برند کارت گرافیک جهان- کامپیوتر میلادنور
    • ASUS TUF Gaming RTX™ 4090 24G OC
    بررسی و مقایسه 5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
    • ASUS ROG Strix RTX™ 4090 OC Edition 24GB

    بهترین کارت گرافیک دنیا از برند ایسوس

    کارت گرافیک ایسوس ROG MATRIX GeForce RTX 4090 PLATINUM قوی ترین کارت گرافیک دنیا تا به الان به شمار می‌رود. این محصول با سیستم خنک کنندگی فوق العاده و انتقال دهنده حرارت “فلز مایع” یکی از قدرتمند ترین کارت گرافیک های سال 2023 معرفی شد.

    A. عملکرد کارت گرافیک ایسوس

    کارت های گرافیک ایسوس با عملکرد بسیار بالا و قدرتمندی همراه هستند. این کارت ها از آخرین تکنولوژی ها و قطعات بهره می برند تا در بازی ها و برنامه های گرافیکی، بهترین عملکرد را ارائه کنند. این قطعات با تکنولوژی های حرفه‌ای، بالاترین رتبه‌ ها را در زمینه پردازش های گرافیکی و افزایش سرعت فرکانس در بازی ها به دست آورده‌اند. از دلایل این عملکرد بالا، میتوان به کیفیت ساخت عالی، سیستم خنک‌کنندگی فوق العاده و تکنولوژی های اختصاصی ایسوس اشاره کرد.

    برند ایسوس علاوه بر بهترین طراحی‌های کارت‌های گرافیک، برنده 12 جایزه مهم برای برترین طراحی‌های کارت‌ گرافیک های خود شده است. این جوایز، بر اساس نظرات مخاطبان، حرفه‌ای‌های این زمینه و استانداردهای طراحی، به آنها اهدا شده است.

    جوایز کارت گرافیک های ایسوس در سال 2023:

    1. Red Dot Design Award
    2. iF Design Award
    3. Good Design Award
    4. European Hardware Award for Best Design
    5. Computex Design & Innovation Award
    6. Tom’s Hardware Editor’s Choice Award for Design
    7. TechPowerUp GPU Design of the Year Award
    8. HEXUS Approved Award for Design Excellence
    9. EHA Design Innovation Award
    10. Trusted Reviews Recommended Award for Design
    11. TechGaming Reward for Excellent Build Quality
    12. Singapore Hardware Zone (8.5 out of 10)
    جوایز برند ایسوس-reddot
    جوایز برند ایسوس-if award
    جوایز برند ایسوس-good design
    جوایز برند ایسوس-toms hardware

    منبع : rog.asus.com

    B. تکنولوژی های اختصاصی و پیشرفته بهترین برند کارت گرافیک

    ایسوس با استفاده از تکنولوژی های اختصاصی خود، کارت گرافیک هایی با عملکرد بالا و قابل اعتمادی تولید می کند. این تکنولوژی ها شامل ASUS Aura Sync ،ASUS FanConnect II ،ASUS GPU Tweak II و کُلی تکنولوژی خفن دیگه که در ادامه بهشون می‌پردازیم. برند ایسوس با وجود فناوری ها و تکنولوژی های پیچیده و پیشرفته، در مصرف برق و کنترل برق در سیستم کارت گرافیک، به بهترین نحو ممکن عمل می‌کند. در کارت گرافیک‌های 4090 ایسوس، از این کنترل افت ولتاژ و سیستم مصرف برق، تعریف های زیادی شنیده شد.

    سیستم خنک‌کنندگی ASUS DirectCU:

    این تکنولوژی خاص و منحصر به فرد ایسوس، حرارت چیپست رو از طریق لوله های حرارتی و یک صفحه سرد، به شدت پایین آورده و باعث بالا بردن عملکرد چیپست می‌شود. صفحه سرد چسبیده به چیپست، حرارت را از طریق لوله های حرارتی از میان هیت‌سینک های کارت گرافیک عبور می‌دهد و حرارت به هیت‌سینک منتقل می‌شود. این حرارت در مرحله بعد توسط فن های قرار گرفته روی کارت گرافیک، از بین می‌رود.

    فناوری نورپردازی Aura Sync RGB:

    این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا از جلوه‌های نوری فوق العاده ای استفاده کنند. این تکنولوژی بر روی تمام قطعاتی که Aura Sync RGB را پشتیبانی می‌کنند، قابل اجرا و همگام سازی است.

    Super Alloy Power II:

    این یک فناوری انتقال قدرت است که در کارت‌های گرافیک ایسوس استفاده می‌شود و از قطعات ممتاز مانند خازن‌های آلیاژی برای ارائه پایداری و اطمینان بیشتر استفاده می‌کند. این فناوری برای بهبود پتانسیل اورکلاک و کاهش تلفات برق طراحی شده است.

    ASUS GPU Tweak II:

    ASUS GPU Tweak II یک نرم افزار هوشمند برای کارن گرافیگ است که به شما امکان نظارت و تنظیم تنظیمات کارت گرافیک و دستیابی به عملکرد مطلوب را می‌دهد. این برنامه شامل دو نوع رابط کاربری “Easy Mode” و “Advanced Mode” است.

    [Easy Mode]: گزینه های عملکرد بهینه سازی سریع از پیش تعیین شده ایسوس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    FanConnect II:

    با استفاده از FanConnect II، کاربران می‌توانند فن‌های اضافی را به مادربرد خود وصل کنند و آن‌ها را به صورت مستقل کنترل کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا در کنترل دمای کارت گرافیک و سیستم خود تعادلی بهتر برقرار کنند و از حفظ دما و عمر کارت گرافیک بهترین استفاده را ببرند.

    C. سیستم های خنک‌کنندگی کارت گرافیک ایسوس

    Axial-tech Fan Design:

    جدیدترین فناوری فن کارت گرافیک های ایسوس، با تعداد پره های بیشتر و طراحی منحصر به فرد خود، فشار باد بیشتری رو به هیت‌سینک ها منتقل می‌کند.

    MaxContact Technology:

    تقریبا با تکنولوژی ASUS DirectCU که بالاتر توضیح دادیم شباهت دارد. همانطور که از اسم این فناوری مشخصه، ارتباط بین چیپست و صفحه خنک به طوری طراحی شده که به بهترین نحو ممکن حرارت را از چیپست گرفته و آن را خنک کند.

    0dB Technology:

    از باحال‌ترین فناوری های کارت گرافیک های ایسوس، میتوان به 0dB Technology اشاره کرد. زمانی که حرارت چیپست کارت گرافیک شما به زیر 52-58 درجه سانتی گراد می‌رسد، فن های کارت گرافیک به صورت خودکار غیرفعال می‌شوند و از مصرف برق زیاد و ایجاد صدا جلوگیری می‌کنند.

    Liquid Metal Cooling ( فقط در بهترین برند کارت گرافیک دنیا ):

    فلز مایع، یک جنبه غیرمعمول در مبحث انتقال حرارت است که با ویژگی‌های حیرت‌انگیز خود، به عنوان یک ماده رسانای حرارتی برجسته معرفی می‌شود. در مقایسه با خمیر های حرارتی سنتی، دمای بسیار پایین تری تولید می‌کند که امکان انتقال حرارت به بهترین شکل را فراهم کرده.

    با این حال، یک چالش مهم در مورد فلز مایع وجود دارد و آن این است که رسانایی الکتریکی آن بسیار بالاست. یعنی اگر اشتباه از آن استفاده شود، ممکن است به اتصالات الکتریکی بر روی بُرد آسیب برساند و حتی باعث اتصال کوتاه شود. اما شرکت ایسوس به عنوان یک رهبر در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های ROG با خنک کنندگی فلز مایع، با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه فلز مایع، یک فرآیند تولید منحصر به فرد ایجاد کرده است. این تکنولوژی فقط در کارت گرافیک های سری ROG MATRIX شرکت ایسوس استفاده شده.

    D. گارانتی و قیمت

    گارانتی های رسمی کارت گرافیک های ایسوس در ایران با نام “گارانتی یکپارچه ایسوس” شناخته می‌شود. این گارانتی که توسط شرکت های (سازگار ارقام، الماس رایان ایرانیان، حامی، گسترش تجارت تابا، لایف سرویس پارسه، ماتریس) پشتیبانی می‌شود، به صورت یکپارچه عمل می‌کند. برای مثال اگر شما کارت گرافیک با گارانتی “سازگار ارقام” خریداری کنید، می‌توانید از خدمات گارانتی بقیه شرکت ها هم استفاده کنید.

    برای خرید با بهترین قیمت ها، شما می‌توانید از وبسایت های معتبر فروش کارت گرافیک، برای مثال ایمالز، ترب و میلادنور خرید خودتون را انجام دهید.

    اگه تا اینجا سوالی دارید !

    شمارت رو بذار تا ما باهات تماس بگیریم و راهنماییت کنیم…

      2. "Gigabyte": از قابل اعتمادترین و با کیفیت‌ ترین تولید کنندگان کارت گرافیک

      Gigabyte یکی از محبوب ترین برند ها در صنعت کامپیوتر است. این برند به ساخت قطعات کامپیوتری مخصوصا کارت گرافیک هایی با عملکرد بالا و خفن معروف است و تجربه طولانی مدتی در این زمینه دارد.

      کارت‌های گرافیک گیگابایت به دلیل طراحی های متنوع، عملکرد و کیفیت ساخت بالا، توانسته‌اند اعتماد و رضایت بسیاری از کاربران را جلب کنند. این برند از قطعات با کیفیت و نوآورانه استفاده می‌کند و توسط تکنولوژی‌های پیشرفته، عملکرد قوی و بهره‌وری بالا را برای کاربرانش فراهم می‌کند. طبق نظرسنجی‌ها و نظرات افراد معروف، میتوان به کارت گرافیک‌های گیگابایت از نظر کاربری های گیمینگ اعتماد کرد.

      “کارت‌های گرافیک Gigabyte با عملکرد بی‌نظیر و کیفیت ساخت بالا، یکی از برترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی و کاربران حرفه‌ای هستند.” – جیمز وان، نویسنده و تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدئویی

      همین نظرات و نظرسنجی ها نشان دهنده قابل اعتماد بودن این برند در زمینه های گیمینگ را نشان می‌دهد.

      • GIGABYTE RTX™ 4090 WINDFORCE 24G
      برند گیگابایت - بهترین برند های کارت گرافیک «در سال 2023»
      • GIGABYTE RTX™ 4090 AERO OC 24G
      برند گیگابایت-5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
      • GIGABYTE RTX™ 4090 GAMING OC 24G
      برند گیگابایت - بهترین برند های کارت گرافیک «در سال 2023»
      • AORUS RTX™ 4090 MASTER 24G

      A. عملکرد

      کارت‌های گرافیک گیگابایت از قدرت پردازش و بالایی برخوردارند و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و رعایت بالاترین سطح کیفیت در تولید، ارائه عملکرد بسیار بالایی دارند. این عملکرد در بسیاری از بازی ها و برنامه های گرافیکی حرفه ای به خوبی قابل مشاهده است.

      طراحی محصولات گیگابایت با توجه به جزئیات و استفاده از مواد با کیفیت بالا صورت می گیرد که این مورد به افزایش طول عمر کارت گرافیک منجر می‌شود. این طراحی هوشمندانه در کنار قابلیت هایی مانند سیستم خنک کننده با کیفیت، به سرعت تبدیل به یکی از ویژگی های مهم کارت‌ گرافیک‌های Gigabyte شده است.

      طراحی کارت‌های گرافیک گیگابایت باعث شده که این کارت‌ها نسبتا اندازه‌های کوچکی داشته باشند که در کیس‌های کامپیوتری کوچک‌، راحت‌تر جا بگیرند.

      B. تکنولوژی های مدرن

      کارت گرافیک‌های گیگابایت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، عملکرد و تجربه بازی بهتری به کاربران ارائه می‌دهد. این تکنولوژی های کلیدی هم در ساخت کارت گرافیک‌ها و هم در زیبایی آن‌ها تاثیر زیادی دارد. در ادامه با چند مورد از مهم ترین این تکنولوژی‌ها و نحوه تاثیر آن‌ها بر عملکرد کارت گرافیک‌های گیگابایت آشنا می‌شویم.

      Windforce Cooling System:

      کارت گرافیک‌های گیگابایت طراحی خاص و موثری برای خنک کردن چیپست‌های گرافیکی دارند.

      طراحی و معماری استثنایی فن‌های کارت گرافیک‌های گیگابایت، فشار و تمرکز جریان باد رو بر روی چیپست های گرافیکی تنظیم می‌کنند. حرارت پایین‌تر چیپست گرافیکی، عملکرد و طول عمر چیپست گرافیکی رو افزایش می‌دهد. تکنولوژی Windforce Cooling در کارت گرافیک‌های گیگابایت، این فرایند خنک کنندگی رو به خوبی رعایت کرده.

      در کارت گرافیک‌هایی که خنک کننده آن‌ها مایع هستند، تکنولوژی Waterforce Cooling استفاده می‌شود که تقریبا می‌توان گفت همین کار رو انجام می‌دهد ولی حرارت چیپست، توسط پمپ قرار گرفته بر روی آن کاهش میابد. مطمعنا زمانی که خنک کننده چیپست گرافیکی شما مایع باشد حرارت بهتر کنترل شده و عملکرد بهتری در هنگام اورکلاک کردن کارت گرافیک به شما ارائه می‌شود.

      AORUS RGB Fusion Lighting:

      امکان نداره کارت گرافیک دوم جهان، نورپردازی درست و حسابی نداشته باشه که!

      با تکنولوژی RGB Fusion در کارت گرافیک‌های گیگابایت، شما می‌توانید تنظیم الگو های رنگی در نورپردازی دستگاهتون رو کنترل کنید.

      شما می‌توانید به صورت چشمک زن، موجی، رنگین کمان، تک رنگ و چندین الگو دیگر، نورپردازی خودتون رو تنظیم کنید. این تکنولوژی توسط نرم افزار و تمام مادربرد هایی که این تکنولوژی رو شناسایی می‌کنند، قابل تنظیم است.

      در اکثر موارد تمام برند ها سعی در این دارند که قطعاتشون با نورپردازی بقیه برند ها سازگاری داشته باشد. پس نگران این مورد در این 5 برند نباشید چون تقریبا با تمام برند های دیگر سازگار هستند. مثلا نورپردازی های قطعات کولرمستر و ایسوس، با قطعات گیگابایت سازگار هستند تا اگر سیستم شما از برند های متفاوت جمع شده بود، نورپردازی سیستم با هم سازگار باشند.

      AORUS Engine:

      AORUS Engine نرم‌ افزاری است که توسط شرکت گیگابایت برای کارت‌گرافیک‌های خود معرفی شده. این نرم‌ افزار قدرتمند، به کاربران خود دسترسی برای تنظیمات و شخصی سازی کارت گرافیک می‌دهد.

      شما می‌توانید در این نرم افزار نورپردازی RGB خود را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید درجه حرارت و حجم درگیر در کارت گرافیک را به صورت لحظه ای چک کنید. قابلیت تنظیم سقف برای فرکانس هسته گرافیکی، فرکانس حافظه و مصرف برق کارت گرافیک در این نرم افزار بسیار محبوب و کارامد است.

      C. گارانتی

      یکی از دلایل معروفیت کارت گرافیک‌های گیگابایت در بازار ایران، گارانتی آن است. شرکت آواژنگ از قدیمی‌ترین گارانتی ها در بازار ایران است که در بین مشتریان بیشترین امتیاز را دارد. پس اگر قصد خرید کارت گرافیک‌های گیگابایت رو دارید، فقط و فقط با گارانتی آواژنگ خریداری کنید.

      مطمعن باشید که قیمت کمتر در گارانتی های متفرقه نشان دهنده بهتر بودن نیست.

      پیشنهاد می‌شود جهت مشاهده کارت گرافیک های اقتصادی، مقاله “کارت گرافیک تا 10 میلیون” را بخوانید…

      3. "MSI": برند محبوب گیمرها، کارت گرافیک‌های با کیفیت

      یکی از برند‌های معروف در زمینه تولید کارت گرافیک‌ها برند msi است. این شرکت که از سال 1986 در تایوان در کنار باقی رقبای خود شروع به کار کرد. این کارت گرافیک در چند سال اخیر نظرات مثبت کاربران به خودش جذب کرد. وبسایت Tom’s Hardware کارت گرافیک‌های msi را از بهترین کارت گرافیک های چند سال اخیر معرفی کرده. کارت گرافیک‌های این برند در سری های معروف Geforce RTX و RX Radeon به صورت قوی فعالیت می‌کند. در ادامه به بررسی تکنولوژی و کیفیت این کارت گرافیک می‌پردازیم و می‌بینیم که چرا این کارت گرافیک، در بین بهترین های جهان قرار گرفته.

      برند msi -5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
      • MSI RTX™ 4090 SUPRIM X 24G
      برند msi -5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
      • MSI RTX™ 4090 VENTUS 3X 24G OC
      برند msi -5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
      • MSI RTX™ 4090 SUPRIM LIQUID X 24G
      بررسی و مقایسه 5 برند برتر کارت‌ گرافیک‌ های جهان «در سال 2023»
      • MSI RTX™ 4090 GAMING X TRIO 24G

      A. عملکرد

      این کارت گرافیک‌ها از خفن‌ترین فناوری‌ها و قطعات استفاده می‌کنند تا عملکرد برتر را در بازی و برنامه‌های گرافیکی به کاربران ارائه دهند. کارت‌های گرافیک msi از فناوری‌های حرفه‌ای برای توان پردازش بالا و نرخ فریم بیشتری استفاده می‌کنند. کارت گرافیک های این برند، به علت عملکرد بالا و کیفیت ساخت عالی، یکی از برجسته ترین ها در بازار خود هستند. تکنولوژی های پشتیبانی شده در این کارت ها، عملکرد قابل اعتماد تری در بازی ها و برنامه های مختلف به شما ارائه می‌دهد. از خوبی های این کارت گرافیک‌ها می‌شود به طراحی بهینه و جذاب و پشتیبانی تکنولوژی های OpenGL و DirectX نیز اشاره کرد.

      در مدل‌های Gaming X Trio و Ventus XS OC طراحی فن‌های با کیفیت، امتیاز این برند را بالا برده. طراحی کارت‌های گرافیکی MSI به شکلی است که در کنترل دما و جریان هوا، عالی عمل کرده.

      B. تکنولوژی های خاص کارت گرافیک‌های MSI

      اِم اِس آی از فناوری‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند تا کارت‌گرافیک‎‌هایی با عملکرد بالا و قابل اطمینان تولید کند. این فناوری‌ها شامل MSI Afterburner، MSI Mystic Light و MSI TORX 2.0 Fans هستند.

      فن های MSI TORX 2.0:

      این یک طراحی فن سفارشی است که از ترکیبی از پره های فن برای بهبود جریان هوا و کاهش سطح سر و صدا استفاده می کند. طراحی این فن ها در بسیاری از کارت‌های گرافیک MSI قرار گرفته و شدیداً برای پردازنده‌های گرافیکی با حرارت بالا مؤثر است. این تکنولوژی به صورت همزمان هوای گرم را از داخل کارت گرافیک خارج کرده و هوای خنک بیرون را به روی چیپست هدایت می‌کند. یکی از قسمت های محبوب این فناوری، صدای بسیار کم آن است.

      MSI Afterburner:

      MSI Afterburner یک ابزار نرم افزاری ساخت شرکت msi است که به کاربران اجازه می دهد تنظیمات کارت گرافیک خود را برای عملکرد بهینه اورکلاک کرده و سفارشی سازی کنند. شما می توانید سرعت موتور گرافیکی، سرعت فن و تنظیمات ولتاژ را تنظیم کنید و عملکرد سیستم را به صورت آنلاین نظارت کنید.

      Zero Frozr:

      این فناوری برای زمانی است که حرارت کارت گرافیک شما زیاد نیست و فن ها عملکرد خاصی ندارند. در این زمان فن ها به روی حالت خاموش رفته و فعالیت نمی‌کنند تا هم طول عمر کارت گرافیک افزایش پیدا کنه و هم صدای کمتری تولید کنه. استفاده از تکنولوژی Zero Frozr باعث بهبود کارایی، افزایش عمر مفید کارت گرافیک و کاهش سطح صدا در محیط می‌شود. قطعا هنگام بازی کردن شما به سکوت بیشتری نیاز دارید که این تکنولوژی برای شما فراهم می‌کند.

      کارت‌های گرافیک MSI با دامنه قیمت گسترده‌ای عرضه می‌شوند که آنها را به گزینه جذابی برای کاربران با بودجه‌های مختلف تبدیل کرده است.

      C. گارانتی

      برند msi در ایران، توسط شرکت های معتبری از جمله ماتریس و آونگ گارانتی می‌شود. اما کارت گرافیک های برند msi از اول سال 1402 فقط توسط شرکت آونگ گارانتی شده و هر شرکتی به غیر از آونگ به صورت غیر رسمی و نامعتبر گارانتی می‌کنند.

      D. نمونه‌هایی از کارت‌ گرافیک‌ های برند MSI با سطوح عملکرد متفاوت

      1. MSI RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB: برای بازی‌های فوق سنگین و استفاده‌های گرافیکی فوق حرفه‌ای
      2. MSI RTX 3060 Ti GAMING X TRIO 8GB: برای بازی‌های سنگین و استفاده‌های گرافیکی حرفه‌ای
      3. MSI GTX 1660 SUPER VENTUS XS OC 6GB: برای بازی‌های میان‌رده و استفاده‌های گرافیکی سبک
      4. MSI GeForce GT 710 2GD3H LP DDR3: برای نیازهای گرافیکی پایه مانند پخش ویدیو و مرور وب

      4. "EVGA": برند بر کنار رفته 🙁

      EVGA یکی از معروف‌ترین برندهای کارت گرافیک در صنعت بازی‌های کامپیوتری است. این برند با تمرکز کامل بر روی چیپست‌های NVIDIA، به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کارت گرافیک با چیپست NVIDIA شناخته میشد. با قدرت عملکرد خارق‌العاده و طراحی بی‌نظیر، کارت‌های گرافیک EVGA توانسته‌اند رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

       “برند EVGA بعد از مشکلاتی که با شرکت NVIDIA پشت سر گذاشت، به طور رسمی از تولید کارت گرافیک دست کشید و دیگر فعالیتی در این حوزه نمی‌کند.”

      A. نقاط ضعف‌ این برند:

      1. بازه قیمتی کارت گرافیک های EVGA مقدار قابل توجهی بالاتر از بقیه برند ها است.

      2. فعالیت و پشتیبانی این برند در کشور ایران بسیار محدود و ضعیف است.

      3. این برند محدودیت زیادی در موجودی هر مدل کارت گرافیک دارد.
         این مسئله زمانی مشخص می‌شود که تقاضای کارت گرافیک در یک بازه زمانی افزایش یابد و شرکت با محدودیت موجودی مواجه شود. در موج قبلیِ استخراج ارز دیجیتال، افزایش تقاضا برای کارت گرافیک، این شرکت را به شدت تحت فشار قرار داد.

      B. نقاط قوت این برند:

      کارت‌های گرافیک EVGA، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، به عملکردی خاص دست پیدا می‌کنند. این برند در تلاش است تا با استفاده از خفن‌ترین فناوری‌ها، بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم سازد. گران بودن کارت گرافیک‌های EVGA و محدود بودن موجودی آنها می‌تواند دو علت داشته باش. یا که این شرکت بسیار ضعیف و کم کیفیت است یا روی ساخت محصولاتش زمان زیادی صرف می‌کند تا بهترین کیفیت رو ارائه کند.

      طبق نظرسنجی‌های گرفته شده در مورد کیفیت کارت گرافیک‌های این برند، می‌توان با اطمینان گفت که مورد دوم صحیح است.

      اما متاسفانه در دنیای تکنولوژی حرفه‌ای، “سرعت” حرف اول رو میزنه و بعد “کیفیت”.

      C. فناوری ها:

      نرم افزار PRECISION X1:

      نرم افزار Precision X1 از EVGA برای تنظیم کارت گرافیک‌های آن استفاده می‌شود. این نرم افزار، قابلیت تنظیم Overclocking، سرعت فن، دمای کارت گرافیک، نورپردازی و بقیه دسترسی ها را به شما ارائه می‌دهد.

      این نرم افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات مختلفی را برای کارت گرافیک خود اعمال کنند. با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید به راحتی فرکانس و ولتاژ کارت گرافیک را تغییر دهید و از آن برای بهینه سازی کارت گرافیک استفاده کنید.

      تکنولوژی ICX (Intelligent Cooling Excellence):

      با تکنولوژی ICX، کارت‌های گرافیک EVGA به‌طور هوشمندانه حرارت را کنترل و مدیریت می‌کنند. این تکنولوژی شامل اجزای مهمی مانند حسگرهای حرارتی چندگانه، پره‌های فن هوشمند، فناوری‌های پیشرفته PWM (Pulse Width Modulation) و فناوری‌هایی مانند تنظیم سرعت فن می‌شود.

      کارت‌ گرافیک‌های EVGA با استفاده از حسگرهای حرارتی چندگانه، قادر به مانیتورینگ لحظه‌ای دمای موازی در انواع نقاط کارت هستند. این اطلاعات به صورت دقیق و به زمان واقعی به نرم‌افزار Precision XOC EVGA ارسال می‌شود، که به شما امکان می‌دهد دمای هر بخش از کارت را مشاهده کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

      به طور خلاصه، تکنولوژی ICX در کارت‌های گرافیک EVGA امکان کنترل دقیق تر حرارت و تنظیم خنک کننده را فراهم می‌کند، که به نتیجه‌ای بهتر در عملکرد و طول عمر کارت گرافیک شما منجر می‌شود.

      تکنولوژی HYDRO COPPER:

      تکنولوژی “HYDRO COPPER” یک ویژگی خاص در بعضی از کارت‌گرافیک‌های برند EVGA است. این تکنولوژی به شما دسترسی می‌دهد تا با استفاده از یک سیستم خنک‌کننده آبی (Waterblock) مستقل، حرارت کارت گرافیک را به طور باحالی و موثری کنترل کنید.

      Waterblock ها، یک قطعه خنک‌کننده خاص هستند که به طور مستقیم با قطعات گرم کارت گرافیک ارتباط دارند و حرارت آنها را به خوبی دفع می‌کنند. با استفاده از یک سیستم سردکننده آبی و به کمک رادیاتور و فن‌ها، حرارت سیستم را کم می‌کنند.

      این فناوری برای افرادی که کارت گرافیک را اورکلاک می‌کنند بسیار جذاب و کارامد است.

      “این نقاط قوت و ضعف در برند EVGA مربوط به تمام کارت گرافیک های موجود در بازار هست.”

      5. "Zotac": کیفیت به قدمت نیست!

      برند Zotac یک شرکت تولید کننده تجهیزات کامپیوتر و کامپوننت‌های کامپیوتری است که در سال 2006 تاسیس شده است. این شرکت محصولاتی از قبیل کارت‌ گرافیک، مادربرد، حافظه SSD و کامپیوتر کوچک (Mini PC) را تولید می‌کند. این برند در زمینه طراحی و تولید کارت‌ گرافیک‌های با کیفیت و عملکرد بالا شناخته می‌شود. محصولات ZOTAC شامل گستره‌ای از کارت‌ گرافیک‌های مختلف است که برای اهداف گیمینگ، واقعیت مجازی، اورکلاک و استفاده حرفه‌ای عرضه می‌شوند.

      A. تکنولوژی‌های برجسته برند ZOTAC:

      IceStorm Cooling:

      تکنولوژی خنک‌کننده IceStorm از طریق استفاده از فن‌های خفن و رادیاتورهای بزرگ، کارت‌ گرافیک‌های ZOTAC را به‌طور موثر و سریع خنک نگه می‌دارد. این تکنولوژی بر روی کنترل حرارت و کاهش سر و صدای عملکرد کارت گرافیک تاثیر گذار است.

      تکنولوژی Spectra Lighting:

      تکنولوژی Spectra Lighting به شما این امکان را می‌دهد تا روشنایی و رنگ‌بندی LED کارت گرافیک را به دلخواه خود تنظیم کنید. شما با استفاده از نرم‌افزار FireStorm، می‌توانید رنگ‌ها، الگوها و افکت‌های نورپردازی را تغییر دهید و کارت گرافیک را به سلیقه شخصی خود تنظیم کنید.

      Freeze Fan Stop:

      این تکنولوژی به طور خودکار فن‌های کارت گرافیک شما را متوقف می‌کند (زمانی که حرارت چیپست پایین باشد) ولی آنها را هنگام نیاز به خنک کردن چیپست دوباره فعال می‌کند و سعی می‌کند دمای چیپست را کنترل کند. این فناوری باعث کاهش سر و صدا، مصرف انرژی و افزایش طول عمر کارت گرافیک می‌شود.

      فناوری PowerBoost:

      تکنولوژی PowerBoost با استفاده از طراحی سیستم تغذیه برق پیشرفته و قدرتمند، به کارت گرافیک قدرت بیشتری در سرعت بالا و اورکلاکینگ می‌دهد. کارت گرافیک شما در زمانی که نیاز به برق بیشتر برای عملکرد بالاتر دارد(اُورکلاک)، این فناوری برق کافی را به سیستم تغذیه برق می‌رساند. در حالی که این فناوری فوق العاده جذاب است، اورکلاک طولانی مدت کارت گرافیک، باعث کاهش طول عمر و افت عملکرد کلی کارت گرافیک می‌شود.

      B. گارانتی معتبر برند ZOTAC:

      یکی از دلایل محبوبیت و قابل اعتماد بودن برند ZOTAC در ایران، شرکت های گارانتی آن هستند.

      کارت گرافیک‌های برند ZOTAC توسط دو شرکت بزرگ در بازار ایران پشتیبانی و گارانتی می‌شوند. شرکت آواژنگ و شرکت الماس رایان ایرانیان اصلی ترین و معتبر ترین گارانتی‌های برند ZOTAC در ایران هستند.

      به طور کلی، برند ZOTAC با تمرکز بر کیفیت، عملکرد بالا و تنوع محصولات، یک گزینه قابل توجه برای خریداران کارت‌های گرافیک می‌باشد.

      اگر در مورد انتخاب کارت گرافیک سوالی دارید !

      شمارت رو بذار تا ما باهات تماس بگیریم و راهنماییت کنیم…

        سخن آخر

        شما برای انتخاب بهترین کارت گرافیک باید به مواردی مثل کیفیت ساخت، فناوری و تکنولوژی ها، گارانتی و بازه‌ی قیمتی آنها توجه داشته باشید. خلاصه میشه گفت که تمامی برند‌های برتر تکنولوژی های به ظاهر یکسانی دارند اما در عملکرد و دسترسی، بهترین تکنولوژی ها در برند های ایسوس و گیگابایت خلاصه می‌شوند. از لحاظ طول عمر و مقاوت در برابر کار سنگین این برند ها بهترین ها هستند. اگر شما برندی که انتخاب می‌کنید گارانتی ضعیف تری داشته باشد یا بدونه گارانتی باشد،  شما با پول خود و قطعه ای که خریداری کردید ریسک بزرگی انجام دادید که به هیچ وجه توصیه نمیشه. و در جواب سوال “کدام برند کارت گرافیک بهتر است؟” باید بگیم که برند ایسوس با اختلاف از تمامی برند ها بهتر است.

        سوالات متداول

        1. کدام برند کارت گرافیک بهتر است؟

        1. برند ایسوس
        2. برند گیگابایت
        3. برند msi
        4. برند EVGA
        5. برند Zotac

        2. آیا کارت گرافیک های ایسوس ارزش خرید دارند؟

        بله، نسبت به کیفیت ساخت، کیفیت نورپردازی، قابلیت ها و دسترسی ها، سیستم خنک‌کنندگی و گارانتی‌های معتبر در ایران، این برند به یکی از ارزشمند‌ترین برند‌های کارت گرافیک در بازار ایران تبدیل شده است.

        3. کارت گرافیک msi یا asus ؟

        اگر محدودیت بودجه نداشته باشید، کارت گرافیک‌های برند ASUS بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. اما در صورت محدودیت مالی، باید ابتدا ارزش خرید کارت گرافیک MSI را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر اختلاف قیمت بین این دو تنها 1 میلیون تومان باشد، خرید کارت گرافیک برند MSI اصلا مناسب نیست. اما در مواردی که این اختلاف به 10 میلیون تومان یا بیشتر برسد، تصمیم نهایی به کیف پول شما وابسته است.

        4. آیا طول عمر کارت گرافیک در برند‌های مختلف متفاوت است؟

        100 درصد. بر اساس کیفیت ساخت، فناوری ها، بهینه سازی در مصرف برق و دیگر عوامل، طول عمر کارت گرافیک در برند های مختلف فرق می‌کند.

        5. چرا بین برند های مختلف اختلاف قیمت انقدر زیاده؟

        به طور کلی محصولات تمام برند ها، قیمت های متفاوتی دارند. اما در ایران با وجود محدودیت هایی که بر سر راه دنیای IT قرار گرفته، یکی از موارد مهم در اختلاف قیمت، میزان موجودی آن برند و قطعه در ایران است. هر چه موجودی کمتر و درخواست بیشتر باشد، قیمت ها بیشتر افزایش پیدا می‌کنند.

        64 دیدگاه در “بهترین برند های کارت گرافیک: بررسی و مقایسه «در سال 2023»

        1. علیرضا گفت:

          سلام
          کدوم برند کارت گرافیک قیمتش نسبت به کیفیتش منطقیه؟
          من بهترین برند کارت گرافیک رو نمیخوام
          میخوام منطقی باشه، نه پول برای اسم برند

          مثلا برای کارت ۴۰۹۰

          1. Erfan Nozari گفت:

            سلام
            اگر مشکل بودجه ندارید پیشنهاد ما برند ایسوس هستش. نه برای اسم برند بلکه برای مواردی مثل کیفیت ساخت، دوام و خنک کنندگی فن ها، برق رسانی بهینه به چیپست و نرم افزار های کاربردی.
            نتیجه ترکیب این موارد : بالاترین حد فرکانس boost و base در بین تمام برند های دیگه + مصرف برق کمتر و سیستم خنک تر

        2. Workstation_pc گفت:

          من بهترین برند کارت گرافیکی که تا الان داشتم ایسوی بوده. قبلا پالیت ۳۰۶۰ داشتم و ازش راضی بودم. امسال 4060ti ایسوس گرفتم و از لحاظ کاربری فوق العادس. خیلی بهتر از پلیته.

          1. Erfan Nozari گفت:

            ❤️❤️❤️

        3. Hanieh NikNam گفت:

          توضیحات فوق العاده بودند
          بنده از قبل تحقیقات برای خرید کارت گرافیکم را انجام داده بودم اما خوب نظرات کاملا گیج و بی دلیل بود.
          واقعا اینکه با جزئیات و دقت به این همه سوالات جواب دقیق دادید تخصص شما رو نشون میده. خود من الان یکم بیشتر واسم سوال پیش اومده که خوب حتما ازتون میپرسم.
          برای خرید احتمالا حضوری میام فروشگاهتون.
          بسیار عالی

        4. 000 گفت:

          آماری که برای ریتینگ استفاده کردید یکم تغییر کرده. همچنان ایسوس اوله.

        5. MONSTER_DESIGN گفت:

          من بین یک کارت گرافیک برند ایسوس و یک کارت گرافیک زوتاک با یک چیپست بالاتر موندم ، میشه لطفا راهنماییم کنید که کدوم رو انتخاب کنم ؟؟؟
          rtx 4060 asus و rtx 4060 ti zotac
          تقریبا هم قیمتم هستند ولی نمدونم کدوم رو انتخاب کنم ؟؟؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            قربان جسارتا شما باید در این انتخاب یک سری موارد رو در نظر بگیرید:
            اینکه شما ترجیح میدید یک چیپست قوی روی یک کارت گرافیک ضعیف داشته باشید
            یا یک چیپست یکم ضعیفتر روی یک کارت گرافیک فوق العاده داشته باشید

            این سوال رو باید طبق موارد زیر برای خودتون حل کنید :
            1. اختلاف عملکرد چیپست ( تعداد هسته های کودا، فرکانس هر هسته و …)
            2. اختلاف طول عمر هر کارت گرافیک ( نسبت به برند)
            3. اختلاف ظاهر هر کارت گرافیک
            4. اختلاف پشتیبانی از نرم افزار ها و نرم افزار های اختصاصی هر برند
            5. سیستم خنک کنندگی هر کارت
            6. و در نهایت قیمت آنها

            طبق این موارد شما بسیار راحت تر میتونید تصمیم بگیرید که کدام را بخرید. اگر باز هم بعد از این چک کردن این موارد شک داشتید همینجا بفرمایید تا بیشتر بتونم کمکتون کنم.

        6. ALLIgator گفت:

          ایسوس اونقدر گرون هستش که کسی سمتش نره که بخواد تجربه که این چیزایی که شما نوشتید رو. بعدشم کلی از آپشن های نرم افزاری راگ توی ایران بن شده.

          1. Erfan Nozari گفت:

            دوست عزیز جسارتا شخصی که به دنبال بهترین برند های کارت گرافیک در حال جست و جو است، قطعا باید قبل از خرید علت اختلاف این برند ها و برتری های هر کدام نسبت به دیگری را بداند.
            این مقاله صرفا به شما دید می‌دهد که اگر از کارت گرافیک تمام این برند ها استفاده بکنید، چه تجربه ای دریافت خواهید کرد.

          2. yasiiiiiiin mohebiiiiiii گفت:

            شما واقعا میخوای 1 تومن کمتر پول بدی واسه یه برند بدرد نخور ؟؟
            ایسوس حرف نداره
            درسته گرونه
            ولی آپشن زیاد داره

            دقیقا مثل بنز
            خیلی گرونه ولی بی نظیره

        7. MOSTAFA گفت:

          آقا این بهترین برند های کارت گرافیک های انویدیا هستش
          من چندین ساله دارم کارت AMD استفاده میکنم بجز ایسوس خیلی از این برند ها واقعا خوب عمل نمیکنند. برند SAPPHIRE و XFX خیلی از این برند ها بهتره تو AMD

          1. Erfan Nozari گفت:

            درست می‌فرمایید قربان
            ولی چون بیشتری تقاضا کارت گرافیک از چیپست‌های انویدیا هستش ما هم بهترین مارک‌های کارت گرافیک‌های انویدیا را در این مقاله با جزئیات دقیق قرار دادیم.

            در چیپست های AMD نیز به ترتیب زیر می‌باشد:

            1. SAPPHIRE
            2. XFX
            3. POWERCOLOR
            4. ASUS

            این برند ها بهترین سازگاری را با کارت گرافیک های مبتنی بر AMD دارند.

        8. 123 گفت:

          سلام
          آیا بهترین برند کارت گرافیک برای گیم هم به همین ترتیبه ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            سلام دوست عزیز
            بله

        9. امیر حسین گفت:

          تجربه ۲۵ سال خودم رو میگم به عنوان یک مصرف کننده
          بهترین برندها به ترتیب (فقط با gpu nvidia)
          ۱- gigabyte
          ۲ – asus
          3- msi
          4- evga
          5- این برندها در یک سطح هستند (zotac , palit , ichill ، )
          توجه کارتهای gainward و galax از مجموعه شرکت palit microsystems میباشد

          توضیحات
          Gigabyte اولین شرکتی که خازن‌های جامد ژاپنی را در مادربرد و گرافیک به کار برد و همینطور از صفحه برد ۲ اونسی استفاده کرد.

          Asus
          شرکت ایسوس تنوع محصولات بالا در زمینه های مختلف سخت افزار همانند لپ تاپ، موس ، کیبورد ، مودم ، گوشی و خیلی چیزهای دیگه
          کیفیت در حد عالی
          استفاده از فن‌های متصل به یک دایره که به نظر من خوب خنک میکنه ولی عمر آرمیچر فن را پایین میاره

          Msi
          اورکلاک خوب ولی رفتن دمای بالا در بعضی از مدلها

          Evga
          گرافیکی ساده اما با کیفیت

          در بقیه برندها من خودم پلیت را بیشتر از بقیه قبول دارم
          چون هم زیباتره هم از چوکهای Dr most استفاده میکنه

          و اما چند نکته
          اول اینکه کارتهای اورکلاک شرکتی با gpu یکسان نسبت به حالت مرجع فقط ۲ الی ۵ فریم در بازی‌ها تفاوت داره که نمیشه به عنوان مقایسه بین برندها قرار داد
          دوم اینکه به نظر من کیفیت قطعات ، عمر قطعات و سیستم کولینگ آن برند مهم هست

          دست آخر یک توصیه برای خریداران
          فاقد از هر برندی که میخری حتما از پرچم داران اون برند بخرید مثلا
          Asus مدل rog strix
          Gigabyte مدل aorus
          Msi مدل suprime x
          Evga مدل xc3 ultra
          Zotac مدل exterme amp
          Palit مدل gaming rock

          1. Erfan Nozari گفت:

            توضیحات شما کاملا صحیح و بسیار مفید بودند. با تشکر از وقتی که گذاشتید👏🏻👏🏻👏🏻
            با این وجود بنده شخصا تجربه بهتری با ایسوس داشتم تا گیگابایت. هرچند که هر دو از بهترین برند ها هستند.

          2. M@3DE *-* گفت:

            من کار رندرینگ با دو سیستم انجام میدم که یکیش rtx4080 برند ایسوس هستش و یکی دیگش rtx4080 برند گیگابایت. هر دو با پردازنده 13700k.
            من سرعتی از کارت گرافیک ایسوس دریافت می‌کنم قابل مقایسه با گیگابایت نیست. میتونم بگم 2-0 ایسوس بهتره از گیگابایت. حتی از لحاظ عملکردی هم نخواهیم صحبت کنیم ، واقعا نورپردازی خیلی قشنگتری نسبت به گیگابایت داره. البته که من خودم به خاطره بودجه محدودم مجبور بودم سیستم دوم کارت گرافیک برند گیگابایت بگیرم و توی بقیه برندا واقعا بد نبود. به نظر من 3 تا برند اول باید به ترتیب ایسوس – برند گیگابایت – برند msi باشه.
            توضیحاتتون خیلی خوب بود

            1. Erfan Nozari گفت:

              🔥🔥🔥
              ایسوس و گیگابایت واقعا هر دو از بهترین مارک های کارت گرافیک اند. از خیلی لحاظ ایسوس برتری داره ولی در زمان محدودیت بودجه باید به حرف کیف پولمون گوش کنیم بیشتر

        10. همایون اسدی گفت:

          الان واقعا ایسوس بهترین برند کارت گرافیکه ؟؟؟؟
          به نظر من برند پالیت خیلی بهتره که اصلا توی این 5 تا برند برتر کارت گرافیک ها نیستش. هم ارزون تره هم همون چیپسته دقیقا اون قدری فرق نمیکنه به نظر من.

          1. Erfan Nozari گفت:

            جسارتا جناب اسدی شما باید کیفیت ساخت، نورپردازی و تکنولوژی های برند هارو مقایسه کنید. فرکانسی که برند ایسوس میده خیلی بیشتر از برند پلیت هستش. به همین دلیله که به عنوان بهترین برند کارت گرافیک ما معرفیش کردیم.

        11. **M@RY** گفت:

          سلام
          امکان استفاده از دو کارت گرافیک متفاوت برای تسریع رندر آیا ممکن هست؟
          کارت گرافیک ایسوس 3060ti و احتمالا یک 4060ti

          1. Erfan Nozari گفت:

            سلام سرکار خانم
            در مرحله اول باید بگم که قبلا این قابلیت بوده به نام SLI و برای این کار حتما شما به دو کارت گرافیک یکسان نیاز داشتید.
            متاسفانه این قابلیت در کارت گرافیک های نسل 30 و 40 انویدیا کاملا حذف شده و حتی بازی ها و نرم افزار های جدید هم این تکنولوژی رو ساپورت نمی‌کنند.
            فقط در نسل 30 کارت گرافیک های RTX 3090 دارای این قابلیت بودند.

        12. Mostafa_shariaty71 گفت:

          ارزش داشت ۱۰ دقیقه بخونم. محض اطلاع سوالات متداول یا پاک شده یا کلا سوالی نیستش. فک کنم پاک شده اشتباهی.

        13. Mostafa Shariyaty گفت:

          ۱۰ دقیقه ارزش خوندن رو داشت. فقط محض اطلاع سوالات متداول یا پاک شده یا برای من نمایش داده نشد.

        14. Parsa katebi گفت:

          سلام
          یه سوال داشتم
          کارت گرافیک gaming گیگابایت بهتره یا کارت گرافیک dual ایسوس ؟؟؟؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            ما برند ایسوس رو شدیدا پیشنهاد میدیم چون بهترین برند کارت گرافیک هستش. سیستم خنک کنندگی ایسوس دو فن هم پاسخگو هستش مگر نه هیچوقت این شرکت این مدل رو طراحی نمی‌کرد.

        15. ParsaAlavian گفت:

          سلام ببخشید میخواستم نظرتون رو راجع به کارت گرافیک گینوارد بپرسم می‌خوام ۳۰۸۰ گینوارد رو بخرم بنظرتون کارت خوبیه از همه لحاظ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            اگر من بخوام برای شما این کارت گرافیک رو براتون از لحاظ عملکردی شرح بدم به صورت زیر توضیح میدم:
            کارت گرافیک مرجع RTX 3080 فرکانس هر هسته رو 1710 مگاهرتز ارائه میده
            کارت گرافیک ایسوس RTX 3080 این فرکانس رو بین 1785 تا 1815 مگاهرتز متغیر ارائه میده ( در حالت اورکلاک تا 1815 مگاهرتز )
            کارت گرافیک گینوارد RTX™ 3080 Phoenix فرکانس هر هسته رو 1710 مگاهرتز ارائه میده که این مقدار نسبت به چیزی که ما در کارت گرافیک های قوی میبینیم خیلی کمتره.

            در نظرسنجی سایت CGDIRECTOR که در پاراگراف اول بخش “کارت گرافیک برند ایسوس” قرار گرفته، برند GAINWARD رتبه ای در 11 برند برتر نداره.
            و مورد بعدی اینکه شما باید به گارانتی این محصول داخل ایران دقت کنید. اگر محصولتون گارانتی نداشته باشه شما با اون مقدار سرمایه ریسک خیلی بزرگی می‌کنید. مخصوصا الان که کارت گرافیک های RTX 3080 بسیار کم هستند و احتمال اینکه محصول دست دوم و استفاده شده باشه بسیار زیاده.

        16. S0S_KMC گفت:

          بهترین برند های کارت گرافیک به نظرم :
          Asus
          Msi
          Giga
          Palit
          Evga

          زوتاک خفن نیست اصلا
          توضیحاتتون خیلی خوب بود ب هر حال

          1. Erfan Nozari گفت:

            🔥🔥🔥

        17. alipouran گفت:

          سلام
          آیا تمام این برند های برتر گرافیک کارت ها داخل ایران گارانتی دارن ؟
          ایسوس رو میدونم گارانتی اصلی داره مقالتون رو خوندم ولی بودجم به ایسوس نمیرسه میخوام احتمالا گیگابایت یا ام اس ای بخرم. راهنماییم میکنید درباره گارانتیشون. ایمیل گزاشتم براتون

          1. Erfan Nozari گفت:

            کارت گرافیک ایسوس: گارانتی یکپارچه ایسوس
            کارت گرافیک گیگابایت: گارانتی آواژنگ
            کارت گرافیک msi: گارانتی آوانگ
            کارت گرافیک zotac: گارانتی الماس رایان ایرانیان

            فقط کارت گرافیک های evga هنوز گارانتی مشخصی ندارند
            براتون داخل ایمیل پاسخ رو ارسال کردیم

        18. Hamed Soulati گفت:

          کارت گرافیگ های xfx چطورن ؟
          من میخوام Rx580 xfx بخرم ولی الان که میبینم توی این چند تا برند نبود به شک افتادم.
          داخل چن تا سایت دیگه هم خوندم ولی دیدم توی اونام نبود.

          1. Erfan Nozari گفت:

            برند xfx رتبه هفتم را در میان بقیه برند ها دارد ولی rx580 xfx کارت گرافیکی هستش که برای ماین زیاد استفاده میشد و احتمال اینکه کالا دست دوم رو دوباره پلمپ کنن و به عنوان نو بفروشند هستش. ما پیشنهاد نمی‌کنیم این کالا رو بخرید.

            1. امیر گفت:

              سلام ببخشید rx 580برند ایسوس هم برای ماینیگ استفاده میشده

              1. Erfan Nozari گفت:

                سلام دوست عزیز
                بله چیپست rx580 در تمامی برند ها پر تقاضا ترین کارت گرافیک دوره ماین بود و به احتمال خیلی زیاد اگر دست دوم بخواهید تهیه کنید ماین شده هستش.

        19. عادل مشکات گفت:

          برند ایسوس فقط در ایران بازار کارت گرافیگ رو نداره، در کل دنیا از کارت گرافیک ایسوس به عنوان بهترین کارت گرافیک های دنیا یاد میشه. مطلبتون عالی بود🙏🙏

          1. Erfan Nozari گفت:

            جناب مشکات، نظرسنجی ای که در اول مطلب قرار دادیم بر مبنی نظر سنجی یکی از سایت های معتبر دنیای تکنولوژی هستش. حرف شما کاملا صحیح است. خوشحالیم که از این مطلب رضایت کافی رو داشتید.

        20. Javad Mohammadi گفت:

          بی نظیر بود.
          با اینکه هیچ شکی توی خرید کارت گرافیکم نداشتم ولی آپشنای هر برند رو که آوردید اصن عالیه.
          من از قبل مشتریتون بودم
          دمتون گرم

          1. Erfan Nozari گفت:

            خوشحالم که نظرتون رو جلب کردیم. واقعا هرکسی باید بدونه که چرا این برند ها بهترین برند های کارت گرافیک هستند. حداقل هرکسی که قصد خرید کارت گرافیک داره باید اینو بدونه.

        21. Sara Behradloo گفت:

          اگر مادربورد گیگابایت باشه، بهتره کارت گرافیک رو ایسوس بگیرم یا گیگابایت؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            سلام
            ارتباطی بین مادربرد و کارت گرافیک نیست. فقط از یک نرم افزار برای تمام شخصی سازی سیستم استفاده می‌کنید در اون شرایط وگرنه برند ایسوس خیلی بهتر از گیگابایت هستش.

        22. BaVarfa گفت:

          آقا عالی بود دمتون گرم. البته خوب ایسوس توی همه چیش همنقدر خفنه و عالی عمل کرده. گرافیک کارد رو فقط باید ایسوس گرفت ولی خوب پولشم سنگینه 🤣🤣🤣

          1. Erfan Nozari گفت:

            ارزش پول بیشتر رو داره

        23. عسل گفت:

          کارت گرافیک فقط ROG 🗿

          1. Erfan Nozari گفت:

            🔥🔥🔥

        24. Dota2chik گفت:

          فرق نورپردازی RGB در کارت گرافیک ایسوس و گیگابایت در چیه ؟
          و اینکه الان ایسوس این همه برنامه و چیزای خفن داده بهش فشار نمیاد سرعتش کم بشه یا زودتر خراب بشه ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            100% نورپردازی های برند ایسوس بهتره.
            خیر، علاوه بر این همه فناوری های اختصاصی که ایسوس داره، عملکرد قدرتی کارت گرافیک و طول عمرش از تمام کارت گرافیک های دیگه بیشتره.

          2. Ali گفت:

            الان خود کارت گرافیک انویدیا توی بهترین مارک های کارت گرافیک نیست؟؟
            یعنی خود شرکت سازنده از بقیه ضعیف تر گرافیک میزنه ؟؟؟؟

            1. Erfan Nozari گفت:

              خیر، خود کارت گرافیک های انویدیا به علت قیمت بالا و عملکرد ضعیف‌تر از بقیه شرکت ها در رتبه 1 تا 5 قرار ندارد.
              علی جان این موضوع بخاطر این نیستش که اونا نتونن کارت گرافیک بهتری درست کنن. این بحث بیشتر برای مارکتینگ محصولاتشون هستش که شرکت های دیگه بهتر بتونن بفروشن که باید از انویدیا چیپست خریداری کنند.

        25. Salar shariaty گفت:

          بهترین سازنده های کارت گرافیک فقط ایسووووووووووووووووووووووووووووووووووووس. خداییش عالیه. من 2070 super دارم 5 ساله داره مثل چی کار میکنه واسم.

          1. Erfan Nozari گفت:

            آره حقیقتا از نظر کیفیت ساخت، تکنولوژی ها، هوش مصنوعی ها و عملکرد میشه ایسوس رو به عنوان بهترین شرکت سازنده کارت گرافیک اعلام کرد. ایشالا 5 سال دیگه هم براتون کار کنه😉

        26. آقا رضا گفت:

          سلام
          آقا چرا جدولی که گزاشتید با چیزی که نوشتید فرق میکنه ؟
          الان بهترین برند کارت گرافیک بالاخره (ایسوس-گیگابایت- ام اس ای-evga) هستش یا طبق نمودار اول صفحتون (ایسوس-ام اس ای- evga-گیگابایت) هست ؟
          چون توی سوال و جواب های آخر صفحه هم نوشتید که مورد اولی. پس اون نمودار چیه دیگه ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            اون جدول (بهترین برند کارت گرافیک بر حسب علاقه مردم) هستش
            ولی ما بر اساس عملکرد و تکنولوژی ها و فناوری های برند های کارت گرافیک دارند برای شما لیست کردیم
            جدول علاقه مندی مردم به این بستگی دارد که مارکتینگ و فروش هر برند چطور طی شده و مردم از برند کارت گرافیک خودشون همیشه تعریف می‌کنند.
            برای همین ترتیب این دو متفاوت است.

          2. Ahmadreza2002 گفت:

            چرا مارک های مختلف کارت گرافیک اسماشون یه شکله ؟ مثلا gtx۱۶۵۰ تمام مارک ها دارن. ممنون میشم راهنماییم کنید. ایمیلمو نوشتم

            1. Erfan Nozari گفت:

              اون بخشی از اسم که در تمام برند ها یکی هستند چیپست گرافیکی هستند که شرکت های nvidia و amd توضیع می‌کنند و بقیه شرکت ها مثل گیگابایت یا asus با آنها کارت گرافیک رو می‌سازند. در اصل شرکتی مثل انویدیا چیپست رو طراحی می‌کند و شرکتی مثل ایسوس آنرا خریداری کرده و با طراحی های خاص خودشون مدل های مختلفی از یک چیپست را به بازار تهیه می‌کنند. با آرزوی موفقیت

        27. تینا گفت:

          الان یعنی توی کارت گرافیک 4080 ایسوس از 4090 گیگابایت هم بهتره یا باید توی یک لول مقایسه کردشون ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            خیر دوست عزیز، شما باید هر چیپست گرافیکی رو در برند های مختلف مقایسه کنید. مثلا طبق گفته خودتون کارت گرافیک RTX4090 از برند ایسوس را با کارت گرافیک RTX4090 در برند گیگابایت یا MSI مقایسه کنید.

          2. مهدی موسوی گفت:

            ❤❤❤

          3. Hatefi_33_aa گفت:

            من میتونم برم با قیمت کارت گرافیک ایسوس یه مدل بالاتر پلیت بخرم. به نظرم فقط اسم مارکشه که انقدر نظر مثبت داره.

            1. Erfan Nozari گفت:

              وقتتون بخیر، خیر شما توی نظر سنجی ها و بنچمارک ها رو اگر چک بفرمایید امتیاز برند ایسوس از باقی برند ها با اختلاف بالاتره. درسته که برند هم در عنوان بهترین برند کارت گرافیک تاثیر داره ولی شرکت ایسوس از فناوری هایی برای افزایش سرعت کارت گرافیک استفاده می‌کند که تقریبا در بقیه برند به اون خوبی دیده نمیشه.

        28. arash silent گفت:

          توضیحات خیلی کامل بود. در واثع زیادی کامل بود. ولی چرا باید یک برند که دیگه کارت گرافیک تولید نمیکنه بیاد توی 5 تا برند اول ؟

          1. Erfan Nozari گفت:

            طبق آخرین تحقیقات و نظر سنجی های سایت های معتبر، همچنان از نظر کاربران برند evga یکی از بهترین ها محصوب می‌شود. و در واقع برند دیگه ای نیست که امتیاز نظرسنجیش به این 5 برند برسه. ایشالا در آپدیت های بعدی این مقاله، در صورت تغییر نظر مردم این مقاله رو هم تغییر می‌دهیم.

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *