گواهینامه 80PLUS چیست ؟ همه چیز در مورد آن به زبان ساده .... ‎ ‎

80plus گواهینامه

80 پلاس چیه ؟ از کجا اومده ؟ کاربردش چیه ؟

این گواهینامه برای ارزیابی منابع تغذیه کامپیوتر ها (پاور) است که مشخص می کند راندمان محصولی که خریداری می کنید چند درصد است .

از سال 2004 با یک دسته بندی پایه به نام سفید و یا استاندارد شناخته شد و معنای آن این است که راندمان (کارایی) منبع تغذیه شما حداقل 80 درصد در لود (load) 20 درصد از توان کل می باشد و سه دسته دیگر برنز ، نقره ای و طلایی به پاور ها داده شد. بعد ها تمایل به متمایز بودن محصولات رده بالا ، دسته بندی پلاتینیوم و تیتانیوم به این لیست اضافه شد .

جدول میزان راندمان پاور های دارای گواهینامه 80Plus :

80plus banner

سخت شد ؟ مثال میزنم براتون

فرض کنید شما یک پاور 400 وات بدون گواهینامه 80 پلاس خریداری کردید و 75 درصد کارایی داره ، میزان برق شهری که برای ارائه 400 وات به سیستم شما از برق شهر دریافت میشه 533 وات هستش ولی اگر یک پاور 400 وات با گواهینامه 80 پلاس برنز تهیه کنید 85 درصد کارایی داره که این یعنی پاور شما 470 وات از برق شهر برای ارائه 400 وات به شما مصرف میشه ، این یعنی شما 63 وات در مصرف برق صرفه جویی کردید و پول برق کمتری پرداخت میکنید ….

این نکته رو فراموش نکنید که پاور ها بهترین راندمان خودشون رو در لود 50 درصد یعنی زمانی که 50 درصد از توان پاور استفاده میشه ارائه میکنن بخاطر همینه میگن پاوری بگیرید که بیشتر از توان مورد نیازتون باشه. اینجوری هم راندمان بهتری دارید هم سیستمتون قابل ارتقا میشه که خیلی خوبه .

حالا کدومو انتخاب کنیم ؟؟؟؟

جواب این سوال به موارد مختلفی بستگی داره مثل :

1 – چقدر به مصرف برق اهمیت میدید ؟
2 – چقدر به پول اهمیت میدید ؟
3 – چقدر به سر و صدا اهمیت میدید ؟

پاور های با راندمان بالا گرمای کمتری تولید میکنن و این کمک میکنه تا همیشه فن های خنک کنندشون با فشار کمتری کار کنه و سر و صدای کمتری داشته باشه ولی با بالا رفتن از نردبان کارایی به سرعت قیمت هم افزایش پیدا میکنه ، با این افزایش قیمت شما نه تنها به راندمان بهتر بلکه به امکاناتی مثل کیفیت ساخت بالا ، ضمانت طولانی تر ، ماژولار بودن پاور ، کابل ها و مدار های با کیفیت بالاتر دست پیدا میکنید ، حالا انتخاب با شماست که پاور مورد نیازتون رو انتخاب کنید .

از داشتن 80 پلاس مطمعن شو :

خیلی راحت میتونید قبل از خرید پاور مورد نظرتون مطمعن بشید که گواهینامه 80 پلاس آن تایید شده باشد.

فقط کافیه برید داخل سایت CLEAResult.com و به دنبال پاور خود بگردید.

سبد خرید
هموطن گرامی، سال نوتان مبارک! خوشحالیم که بتوانیم به شما خدمت کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که سفارشات بعد از 14 فروردین ارسال می‌شوند. با آرزوی بهترین‌ها